اختلال شخصیت مرزی
نوشته شده توسط : اآسا

اختلال شخصیت مرزی یک وضعیت روانی است که با الگوی مداوم خلق و خوی، تصور از خود و رفتارهای ناپایدار مشخص می شود. این علائم اغلب منجر به اقدامات تکانشی و مشکلات در روابط با افراد دیگر می شود.

چگونه متوجه می شوید که فردی دارای اختلال شخصیت مرزی است؟
علائم
ترس شدید از رها شدن
عدم تحمل تنهایی.
احساس پوچی و کسالت.
تظاهرات عصبانیت نامناسب.
تکانشگری، مانند مصرف مواد یا آمیزش جنسی.
اعمال آسیب به خود، مانند بریدن مچ دست.

اختلال شخصیت مرزی در درجه اول با روان درمانی درمان می شود، اما می توان داروها را نیز اضافه کرد. در صورتی که ایمنی شما در خطر باشد، روانپزشک خوب شما ممکن است بستری شدن در بیمارستان را نیز توصیه کند. درمان می تواند به شما کمک کند مهارت هایی را برای مدیریت و مقابله با بیماری خود بیاموزید.

علل

مانند سایر اختلالات روانی، علل اختلال شخصیت مرزی به طور کامل شناخته نشده است. علاوه بر عوامل محیطی (مانند سابقه سوء استفاده یا بی توجهی در دوران کودکی)، اختلال شخصیت مرزی می تواند با موارد زیر نیز مرتبط باشد:

  • ژنتیک برخی از مطالعات انجام شده بر روی دوقلوها و خانواده ها نشان می دهد که اختلالات شخصیت می تواند ارثی باشد یا می تواند ارتباط نزدیکی با سایر اختلالات سلامت روان که در بین اعضای خانواده رخ می دهد، باشد.
  • ناهنجاری های مغزی برخی تحقیقات وجود تغییراتی را در نواحی خاصی از مغز مرتبط با تنظیم احساسات، تکانشگری و پرخاشگری نشان داده است. همچنین، برخی از مواد شیمیایی مغز که به تنظیم خلق و خو کمک می کنند (مانند سروتونین) ممکن است به درستی کار نکنند.

https://www.mayoclinic.org/es-es/diseases-conditions/borderline-personality-disorder/symptoms-causes/syc-20370237





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: